Međunarodna suradnja

Socijalni identitet u multietničkoj sredini – efekti kontakta na međugrupne stavove i etnički identitet (SIMS)

Voditelji: doc. dr. Margareta Jelić, Filozofski fakultet Zagreb i prof. dr. Vladimir Mihić, Filozofski fakultet Novi Sad, Srbija

IntegraNorm projekt u suradnji s Odsjekom za psihologiju Filozofskog fakulteta u Novom Sadu sudjeluje u bilateralnom projektu usmjerenom na ispitivanje socijalnih identiteta te uloge međugrupnog kontakta u oblikovanju međuetničkih stavova i ponašanja u višeetničkim sredinama Republike Hrvatske i Republike Srbije. Paralelno s provedbom kvantitativnog dijela IntegraNorm istraživanja u manjinskim i većinskim školama u četiri višeetničke zajednice u Hrvatskoj, ispitivanje će se provesti i u tri višeetničke zajednice u Vojvodini. U istraživanju koje se provodi u Hrvatskoj će sudjelovati učenici osnovnih i srednjih škola, pripadnici četiri nacionalne manjine u RH (Srbi, Talijani, Česi, Mađari) i većine, u dobi od 12 do 17 godina i njihovi roditelji. U Srbiji će sudjelovati učenici osnovne i srednje škole iste dobi, pripadnici tri nacionalne manjine (Hrvati, Mađari, Slovaci) i većine te njihovi roditelji. U obje zemlje primijenit će se isti instrumenti, adaptirani u skladu s jezičnim specifičnostima svake manjine. Projekt će omogućiti usporedbu efekata međuetničkog kontakta na ideološke i međuetničke stavove i ponašanja djece, mladih i njihovih roditelja, pripadnika većine i manjine u čak sedam različitih višeetničkih sredina te dvije susjedne zemlje.

Education in divided societies: Developing and researching shared education in the Republic of Macedonia, Bosnia and Herzegovina, and Croatia

Principal investigator: Professor Joanne Elizabeth Hughes, Queen's University Belfast, Northern Ireland

Co-investigators: Professor Sabina Čehajić-Clancy, Sarajevo School of Science and Technology, Sarajevo, Bosnia and Hercegovina, Professor Dinka Čorkalo Biruški, University of Zagreb, Croatia, Professor Violeta Petroska-Beška, Center for Human Rights and Conflict Resolution, Skopje, Republic of Macedonia

IntegraNorm project team members are collaborators on an international project funded by the Economic and Social Research Council, aimed at establishing a strategic network of key educational stakeholders in Northern Ireland and the Balkan region whose work contributes to peace building through the promotion of intergroup contact and intercultural dialogue in education. The project will establish an infrastructure that connects academics, practitioners, NGOs, and policymakers from Northern Ireland, Republic of Macedonia, Bosnia and Herzegovina, and Croatia. Bringing together members from post-conflict societies with the common challenge of separate education for divided groups will allow for the generation of distinctive insights and perspectives to inform a broader discussion around the role of education in divided societies to act as a vehicle for reconciliation and social change. The project will include a number of in-country events designed to forge relationships, to facilitate, promote, and develop models of shared education appropriate to each context, and to enhance the internal capacity within each jurisdiction to effectively implement, monitor, and evaluate shared education initiatives.