Naziv studija: Preddiplomski studij psihologije
Nositelj kolegija: dr.sc. Andrea Vranić, izv.prof.
Izvođač kolegija: dr.sc. Andrea Vranić, izv.prof., Marina Martinčević, asist.
Broj ECTS bodova: 6
Jezik: hrvatski
Trajanje: jedan semestar (ljetni, 2.)
Status kolegija: obavezni
Oblici nastave s brojem sati semestralno: 30 sati predavanja, 30 sati seminara
Uvjeti za upis kolegija: Percepcija i pamćenje
Način polaganja ispita: pismeni
Ciljevi kolegija
Cilj kolegija je upoznavanje studenata s vrstama i teorijama učenja, te sa složenijim
kognitivnim procesima. Studenti će nakon apsolviranja kolegija biti upoznati s različitim
oblicima učenja i moći će prepoznati njihovu primjenu u svakodnevnim situacijama. Također,moći će objasniti važnije modele mišljenja i razumjeti procese koji se nalaze u podlozi različitih načina rezoniranja i donošenja odluka, te će razumjeti značaj istraživanja viših kognitivnih procesa za određenje i istraživanje područja inteligencije.
Sadržaj kolegija
Povijest istraživanja učenja: Modeli uma. Biheviorizam: klasično i instrumentalno uvjetovanje. Kognitivističke teorije učenja: Reprezentacija znanja. Kognitivno-bihevioralne teorije i teorije socijanlog učenja. Konstruktivizam i metakognicija. Organizacija znanja. Konekcionizam. Kogntivni razvoj i trening. Taksonomija razina mišljenja. Mišljenje i rješavanje problema. Kreativnost. Rezoniranje. Prosuđivanje i donošenje odluka.
Studentske obveze
seminarski izvještaji, 2 kolokvija, pismeni ispit
Raspored rada (po tjednima)
1. Povijest istraživanja učenja: Modeli uma
2. Biheviorizam: klasično i instrumentalno uvjetovanje
3. Kognitivizam i učenje: Reprezentacija znanja
4. Kognitivne teorije učenja: Kognitivno-bihevioralne teorije i teorije socijalnog učenja
5. Konstruktivizam i metakognicija
6. Organizacija znanja i konekcionizam
7. Kognitivni razvoj i trening
8. Taksonomija razina mišljenja
9. Mišljenje i rješavanje problema
10. Kreativnost – pristupi istraživanju i mjerenju
11. Kognitivni stil
12. Rezoniranje
13. Prosuđivanje i donošenje odluka
Literatura
Obvezna literatura:
Hothersall, D. (2002). Povijest psihologije (poglavlje 13: Četiri neobihevioristička psihologa). Jastrebarsko: Naklada Slap.
Sternberg, R. (2005). Kognitivna psihologija (poglavlja 7, 8, 11, 12, 13). Jastrebarsko: Naklada Slap.
Vizek-Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja (poglavlje 3: Teorijski pristupi učenju i njihova primjena, str. 141-201): Zagreb: IEP-VERN.
Zarevski, P. (1995). Psihologija učenja i pamćenja. (3. poglavlje: Učenje, str. 115–169). Jastrebarsko: Naklada Slap.
Dodatna literatura:
Eysenck, M.W., Keane, M.T. (2005). Cognitive psychology. Hove, Psychology Press: East Sussex.