Dr. sc. Vlasta Vizek Vidović, red. prof.

Odsjek za psihologiju
Katedra za školsku psihologiju

Kontakt:

Telefon: 01/6120190                   

Fax: 01/6120037

E-mail: vvizek@ffzg.hr

Istraživački interes, nastavni i stručni rad:

       Glavna područja znanstvenog interesa vezana su joj dijelom uz organizacijsku psihologiju, a dijelom uz psihologiju obrazovanja. Bavila se istraživanjima u području  stresa i motivacije u radu te u području motivacije za učenje, području obrazovanja i profesionalnog razvoja nastavnika, kao i pitanjima razvoja visokog obrazovanja. Vodila je i sudjelovala u osam znanstvenih projekata Ministarstva znanosti i tehnologije iz područja psihologije ličnosti i motivacije u radu i u učenju, te obrazovanju učitelja i nastavnika. Bila je koordinator više međunarodnih projekata iz područja obrazovanja učitelja i razvoja visokog obrazovanja, koji su financirani od strane UNESCO-a, EU-a (Tempus projekti) i Svjetske banke.
       Do sada je objavila (samostalno i u koautorstvu) oko 90 znanstvenih i stručnih radova i publikacija, a desetak knjiga i priručnika prevela je s engleskog. Izlagala je znanstvene radove na više od 40 znanstvenih skupova i kongresa u zemlji i u inozemstvu.
       Predaje na preddiplomskom, diplomskom i  doktorskom studiju psihologije Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, kao i na više doktorskih studija i specijalizacija Sveučilišta u Zagrebu i Sveučilišta u Sarajevu.
       Obavljala je i niz upravljačkih dužnosti na Fakultetu i Sveučilištu kao što su: predstojnik Katedre za školsku psihologiju, pročelnik Odsjeka za psihologiju, prodekan za nastavu Filozofskog fakulteta i prorektor za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Zagrebu te je sudjelovala u radu brojnih državnih, sveučilišnih i fakultetskih tijela i radnih skupina. Izvan Sveučilišta kontinuirano surađuje s vladinim Agencijama i stručnim službama u području obrazovanja te s više nevladinih udruga i poslovnih tvrtki.

Odabrani radovi 

Knjige i poglavlja u knjigama:

1. Vizek Vidović, V. (1990). Stres u radu. Zagreb: SSOH.
2. Arambašić, L., Vizek Vidović, V., Anić, N. (1992) Posttraumatski stresni poremećaj. Zagreb: Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.
3. Šverko, B. i Vizek Vidović, V. (1995). Studies in the meaning of work: Models and some of the findings. U: D.E. Super i B.Šverko (ed.): Life Roles, Values and Careers in International Perspective. San Francisco: Jossey Bass, 3-21.
4. Vlahović-Štetić, V. Vizek Vidović, V.(1998.) Kladim se da možeš - psihološki aspekti  početnog poučavanja matematike, Zagreb: Korak po Korak, Zagreb.
5. Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP.
6.  S grupom autora (P. Zarevski ur.)(2000) Učitelji za učitelje - primjeri provedbe načela aktivne/efikasne škole. Zagreb: UNICEF.
7. Vizek Vidović, V.(2005) (ur.) Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
8. Vizek Vidović,V. (2005) Pregovaranje i  posredovanje kao način rješavanja unutargrupnih i međugrupnih sukoba u organizaciji, u Komar,Z. i  Pavlina, Ž. (ur.) Vojna psihologija,III, Ministarstvo  obrane Republike Hrvatske, 489-512.
9. Vizek Vidović, V. (2005) Osobine darovite djece. U: Vlahović Štetić, V. (ur.), Daroviti učenici:teorijski pristup i primjena u školi, Zagreb: Institut za društvena istraživanja.
10. Vizek Vidović V. i Domović, V. (2008): Researching teacher education  and teacher practice: the Croatian perspective. U: B. Hudson i P. Zgaga (ur.), Teacher education policy in Europe. TEPE, University of Umea.

Znanstveni i stručni radovi:

1. Vizek Vidović, V. (1984). Some personality dimensions and job stress in blue collar workers. Studia Psychologica, 26, 3, 187-192.
2. Vizek Vidović, V., Lugomer, G., Arambašić, L. (1988). Intrinsic-extrinsic orientation and evaluation system  in primary school. Psychologische Beitrage, 30, 1-2, l06-107.
3. Vizek Vidović, V. (1999). Self-referenced cognitions and mathematic grades in secondary school. Studia Psychologica, 41, 133-142.
4. Vizek Vidović, V., Vlahović-Štetić, V. i Bratko, D. (1999). Pet ownership and socio-emotional development of school children. Anthrozoos, 12(4), 211-217.
5. Vizek Vidović, V., Kuterovac-Jagodić, G., Arambašić, L. (2000). Posttraumatic symptomatology in children exposed to war. Scandinavian Journal of Psychology, 41, 297-306.
6. Rovan, D. i Vizek Vidović, V.(2003): Service learning in the university: a case study. Thinking classroom – international journal of reading, writing and critical reflection, 4(1), 14-19.
7. Vizek Vidović, V. i Bjeliš, A. (2006) Entrepreneurialism at the University of Zagreb: mangaing the sustainability of change. Higher education in Europe: Entrepreneurial Universities in Europe: Legacies, Realities and Aspirations, 31, 157-194.
8. Vizek Vidović, V. i Rovan D. (2006) Psihološka istraživanja o prirodi ekspertnog znanja. Liječnički vjesnik, 128, 1-2, 56-60.
9. Vizek Vidović, V. i Vlahović-Štetić, V. (2007). Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj. Ljetopis socijalnog rada, 14, 2, 283-310.
10. Jakšić, M. i  Vizek Vidović, V. (2008) Ciljevi postignuća, percepcija kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu. Suvremena psihologija, 11(1), 7 – 24.