Dr. sc. Vlasta Vizek Vidović, red. prof.
Istraživački interes, nastavni i stručni rad:
Glavna
područja znanstvenog interesa vezana su joj dijelom uz organizacijsku
psihologiju, a dijelom uz psihologiju obrazovanja. Bavila se
istraživanjima u području stresa i motivacije u radu te u
području motivacije za učenje, području obrazovanja i profesionalnog
razvoja nastavnika, kao i pitanjima razvoja visokog obrazovanja. Vodila
je i sudjelovala u osam znanstvenih projekata Ministarstva
znanosti i tehnologije iz područja psihologije ličnosti i motivacije u
radu i u učenju, te obrazovanju učitelja i nastavnika. Bila je
koordinator više međunarodnih projekata iz područja obrazovanja
učitelja i razvoja visokog obrazovanja, koji su financirani od strane
UNESCO-a, EU-a (Tempus projekti) i Svjetske banke.
Do sada je objavila (samostalno i u koautorstvu) oko 90 znanstvenih i
stručnih radova i publikacija, a desetak knjiga i priručnika prevela je
s engleskog. Izlagala je znanstvene radove na više od 40 znanstvenih
skupova i kongresa u zemlji i u inozemstvu.
Predaje na preddiplomskom, diplomskom i doktorskom studiju
psihologije Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u
Zagrebu, kao i na više doktorskih studija i specijalizacija Sveučilišta
u Zagrebu i Sveučilišta u Sarajevu.
Obavljala je i niz upravljačkih dužnosti na Fakultetu i
Sveučilištu kao što su: predstojnik Katedre za školsku psihologiju,
pročelnik Odsjeka za psihologiju, prodekan za nastavu Filozofskog
fakulteta i prorektor za međunarodnu suradnju Sveučilišta u Zagrebu te
je sudjelovala u radu brojnih državnih, sveučilišnih i fakultetskih
tijela i radnih skupina. Izvan Sveučilišta kontinuirano surađuje s
vladinim Agencijama i stručnim službama u području obrazovanja te s
više nevladinih udruga i poslovnih tvrtki.
Odabrani radovi
Knjige i poglavlja u knjigama:
1. Vizek Vidović, V. (1990). Stres u radu. Zagreb: SSOH.
2. Arambašić, L., Vizek Vidović, V., Anić, N. (1992) Posttraumatski stresni poremećaj. Zagreb: Ministarstvo obrane Republike Hrvatske.
3.
Šverko, B. i Vizek Vidović, V. (1995). Studies in the meaning of work:
Models and some of the findings. U: D.E. Super i B.Šverko (ed.): Life Roles, Values and Careers in International Perspective. San Francisco: Jossey Bass, 3-21.
4. Vlahović-Štetić, V. Vizek Vidović, V.(1998.) Kladim se da možeš - psihološki aspekti početnog poučavanja matematike, Zagreb: Korak po Korak, Zagreb.
5. Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003). Psihologija obrazovanja. Zagreb: IEP.
6. S grupom autora (P. Zarevski ur.)(2000) Učitelji za učitelje - primjeri provedbe načela aktivne/efikasne škole. Zagreb: UNICEF.
7. Vizek Vidović, V.(2005) (ur.) Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu.
8.
Vizek Vidović,V. (2005) Pregovaranje i posredovanje kao način
rješavanja unutargrupnih i međugrupnih sukoba u organizaciji, u
Komar,Z. i Pavlina, Ž. (ur.) Vojna psihologija,III,
Ministarstvo obrane Republike Hrvatske, 489-512.
9. Vizek Vidović, V. (2005) Osobine darovite djece. U: Vlahović Štetić, V. (ur.), Daroviti učenici:teorijski pristup i primjena u školi, Zagreb: Institut za društvena istraživanja.
10.
Vizek Vidović V. i Domović, V. (2008): Researching teacher
education and teacher practice: the Croatian perspective. U: B.
Hudson i P. Zgaga (ur.), Teacher education policy in Europe. TEPE, University of Umea.
Znanstveni i stručni radovi:
1. Vizek Vidović, V. (1984). Some personality dimensions and job stress in blue collar workers. Studia Psychologica, 26, 3, 187-192.
2.
Vizek Vidović, V., Lugomer, G., Arambašić, L. (1988).
Intrinsic-extrinsic orientation and evaluation system in primary
school. Psychologische Beitrage, 30, 1-2, l06-107.
3. Vizek Vidović, V. (1999). Self-referenced cognitions and mathematic grades in secondary school. Studia Psychologica, 41, 133-142.
4. Vizek Vidović, V., Vlahović-Štetić, V. i Bratko, D. (1999). Pet ownership and socio-emotional development of school children. Anthrozoos, 12(4), 211-217.
5. Vizek Vidović, V., Kuterovac-Jagodić, G., Arambašić, L. (2000). Posttraumatic symptomatology in children exposed to war. Scandinavian Journal of Psychology, 41, 297-306.
6. Rovan, D. i Vizek Vidović, V.(2003): Service learning in the university: a case study. Thinking classroom – international journal of reading, writing and critical reflection, 4(1), 14-19.
7. Vizek Vidović, V. i Bjeliš, A. (2006) Entrepreneurialism at the University of Zagreb: mangaing the sustainability of change. Higher education in Europe: Entrepreneurial Universities in Europe: Legacies, Realities and Aspirations, 31, 157-194.
8. Vizek Vidović, V. i Rovan D. (2006) Psihološka istraživanja o prirodi ekspertnog znanja. Liječnički vjesnik, 128, 1-2, 56-60.
9. Vizek Vidović, V. i Vlahović-Štetić, V. (2007). Modeli učenja odraslih i profesionalni razvoj. Ljetopis socijalnog rada, 14, 2, 283-310.
10. Jakšić,
M. i Vizek Vidović, V. (2008) Ciljevi postignuća, percepcija
kompetentnosti, spol i strategije učenja u općem akademskom kontekstu. Suvremena psihologija, 11(1), 7 – 24.