Naziv studija: Psihologija
Ime nastavnika: Predrag Zarevski, red. prof, Andrea Vranić, asist.
Status kolegija: obvezatni
Oblik nastave: predavanje i seminar
Broj ECTS bodova: 6
Ciljevi kolegija
Cilj predloženog kolegija je upoznavanje studenata sa složenijim kognitivnim procesima: učenjem i mišljenjem, te inteligencijom. Studenti će nakon apsolviranja kolegija biti upoznati s različitim oblicima učenja koji postoje i njihovim značajkama, s različitim modelima i podjelama u području mišljenja. Osim toga, upoznat će se s područjem inteligencije od povijesti preko različitih teorijskih pristupa do načina mjerenja. Apsolviranjem kolegija studenti će temelj za praćenje nastave ostalih općih kolegija kao i iz niza primijenjenih kolegija na studiju psihologije.
Sadržaj kolegija
Pristupi učenju, definicije i vrste učenja; Učenje uvjetovanjem: klasično i instrumentalno uvjetovanje; Kognitivne teorije učenja; Socijalne teorije učenja; Novija istraživanja učenja.
Mišljenje: Taksonomija razina mišljenja; Kreativnost; Rješavanje problema; Prosuđivanje i donošenje odluka. Određenje inteligencije. Modeli inteligencije. Neklasični pristupi inteligenciji.
Studentske obveze
pisana i usmena prezentacija zadane teme (1-2), ispit
Raspored rada (po tjednima)
1. Pristupi učenju, definicije i vrste učenja
2. Učenje uvjetovanjem: klasično i instrumentalno uvjetovanje
3. Kognitivne teorije učenja
4. Socijalne teorije učenja
5. Novija istraživanja učenja – implicitno učenje; učenje kod životinja.
6. Taksonomija razina mišljenja.
7. Kreativnost – pristupi istraživanju i mjerenju. Kroskulturalna istraživanja kreativnosti
8. Rješavanje problema
9. Prosuđivanje i donošenje odluka.
10. Određenje inteligencije
11. Faktorski modeli inteligencije
12. Neklasični pristupi inteligenciji
13. Socijalna i emocionalna inteligencija
Literatura
(širi popis: obvezatna i izborna)
Rathus, S.A. (2000). Temelji psihologije. (poglavlje 6: Učenje, str. 207-247; poglavlje 8: Mišljenje i govor, str. 295-343; poglavlje 9: Inteligencija, str. 343-377) Jastrebarsko: Naklada Slap.
Zarevski, P. (1995). Psihologija učenja i pamćenja. (str. 115–169) Jastrebarsko. Naklada Slap.
Zarevski, P. (2001). Struktura i priroda inteligencije. (poglavlja 1, 2, 5, 9, 10, 11) Jastrebarsko. Naklada Slap.
Gardner, H., Kornhaber, M.L., Wake, W.K. (1999). Inteligencija – različita gledišta. Jastrebarsko: Naklada Slap.