Razvojna psihologija 1

NASTAVNICE

Dr. sc. Gordana Keresteš, red. prof.
Dr. sc. Irma Brković, doc.

Obavijesti

Studenti koji su na nekom od prethodnih rokova položili pismeni ispit, mogu se za usmeni ispit upisati u tablicu na Oglasnoj ploči Odsjeka za psihologiju.

Cilj kolegija

Cilj kolegija je upoznati osnovna teorijska tumačenja prirode čovjekova razvoja, metode istraživanja razvoja, činitelje koji određuju razvoj te temeljna obilježja tjelesnog, perceptivnog, motoričkog, kognitivnog, moralnog, emocionalnog i socijalnog razvoja od začeća do adolescencije.

Literatura

 

OBAVEZNA LITERATURA

1.        Vasta, R., Haith, M.M. i Miller, S.A. (1998). Dječja psihologija: Moderna znanost. Jastrebarsko: Naklada Slap.

2.        Fulgosi, A. (1983). Psihologija ličnosti (poglavlja o Freudu i Eriksonu). Zagreb: Školska knjiga.

3.        Gardner, H., Kornhaber, M.L. i Wake, W.K. (1999). Inteligencija: različita gledišta (pogl. 4: Piaget). Jastrebarsko: Naklada Slap.

4.        Buggle, F. (2002). Razvojna psihologija Jeana Piageta. Naklada Slap, Jastrebarsko.

5.        Schaffer, H. R. (2004). Introducing Child Psychology (Chapter 7: Vygotsky’s Theory). Oxford: Blackwell.

6.        Oatley, K., i Jenkins, J.M. (2001). Razumijevanje emocija (pogl. 6-8). Jastrebarsko: Naklada Slap.

7.        Zarevski, P. (1997). Psihologija pamćenja i učenja (3. poglavlje). Jastrebarsko: Naklada Slap.

PREPORUČENA LITERATURA

1.        Berk, L.E. (2003). Development through the lifespan. Boston: Allyn and Bacon.

2.        Brajša-Žganec, A. (2003). Dijete i obitelj. Jastrebarsko: Naklada Slap.

3.       Clarke, A.M. i Clarke, A.D.B. (1976). Rano iskustvo. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

4.        Čuturić, N. (2000). Psihomotorički razvoj djeteta u prve dvije godine života. Jastrebarsko: Naklada Slap.

5.        Delač-Hrupelj, J., Miljković, D. i Lugomer-Armano, G. (2000). Lijepo je biti roditelj. Zagreb: Creativa.

6.        Duran, M. (2001). Dijete i igra. Jastrebarsko: Naklada Slap.

7.        Keresteš, G. (2002). Dječje agresivno i prosocijalno ponašanje u kontekstu rata. Jastrebarsko: Naklada Slap.

8.        Kocijan-Hercigonja, D., Buljan-Flander, G. i Vučković, D. (2002). Hiperaktivno dijete. Jastrebarsko: Naklada Slap.

9.        Lacković-Grgin, K. (1999). Samopoimanje. Jastrebarsko: Naklada Slap.

10.     Miljković, D. i Rijavec, M. (2002). Bolje biti vjetar nego list: Psihologija dječjeg samopouzdanja. Zagreb: IEP.

11.     Piaget, J. & Inhelder, B. (1986). Intelektualni razvoj deteta. Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva.

12.    Wenar, C. (2003). Razvojna psihopatologija i psihijatrija. Jastrebarsko: Naklada Slap.

13.     Wood, D. (1995). Kako djeca misle i uče (poglavlja 1-5). Zagreb: Educa. 

14.    Zarevski, P. i Mamula, M. (2000). Pobijedite sramežljivost (poglavlja 1, 5, 6 i 7). Jastrebarsko: Naklada Slap.

15.            Žužul, M. (1989). Agresivno ponašanje: Psihologijska analiza ( Pog.lavlja  6 i 7).  Zagreb: RZ RKSSOH.  

 

Ispitni rokovi

Ispitni rokovi objavljeni su na stranicama Odsjeka za psihologiju