Psihologija obrazovanja nadarenih učenika
Okvirni sadržaj predmeta
Karakteristike darovite djece (kognitivne i socio-emocionalne osobine darovitih). Identifikacija darovitih učenika (proces identifikacije, mjerenje i procjenjivanje darovitosti).Posebnosti rada s darovitima unutar školskog sustava (akceleracija i obogaćenje programa). Rad psihologa s darovitom djecom (rad na programima za darovite učenike, savjetovanje, profesionalna orijentacija). Rad psihologa s učiteljima i roditeljima darovitih učenika (pomoć učiteljima pri izradi, izvedbi i evaluaciji programa, savjetovanje učitelja i roditelja).
Cilj
Studenti će upoznati karakteristike darovite djece, načine identifikacije darovitih i mogućnosti rada s njima u okviru školskog sustava. Moći će primijeniti odgovarajuće identifikacijske postupke i planirati svoj rad u praksi. Studenti će biti pripremljeni za zajednički rad s učiteljima na planiranju i izvedbi programa rada s darovitim učenicima.
Oblici provođenja nastave i načini provjere znanja
Nastava se provodi kroz predavanja i vježbe u jednom semestru (2+2). Tijekom vježbi studenti sudjeluju u identifikaciji darovite djece te prisustvuju radionicama za darovite učenike. Studenti su obvezni u maloj grupi pripremiti i na vježbama izvesti jednu radionicu za rad s darovitima ili prikazati malo istraživanje o darovitosti
Uradak studenta prati se kroz izvedbu vježbi i završni ispit.
Popis literature potrebne za studij i polaganje ispita
Čudina‑Obradović, M. (1991.). Nadarenost: razumijevanje, prepoznavanje, razvijanje. Školska knjiga, Zagreb.
Heller, K.A., Monks, F.J., Sternberg R.J., Subotnik, R.(2000.). International handbook of giftedness and talent. Oxford: Elsevier Science Ltd.
Popis literature koja se preporučuje kao dopunska
Koren, I. (1989.). Kako prepoznati i identificirati nadarenog učenika. Školske novine, Zagreb
Način polaganja ispita
Pisano i usmeno, a završna ocjena je kombinacija uratka studenta tijekom nastave i na ispitima.