Naziv studija: Diplomski studij psihologije
Ime nastavnika: dr. sc. Nina Pavlin Bernardić, doc., Vanja Putarek, asist.
Status predmeta: Obavezni
Semestar: jednosemestralni (ljetni, 2.)
Oblik nastave: 30 sati predavanja, 15 sati seminara i 15 sati vježbi
Broj ECTS bodova: 6
CILJEVI KOLEGIJA
Studenti će razumjeti mogućnost primjene teorijskih modela i metoda istraživanja u području motivacije i socijalnih procesa u grupi u školskom kontekstu. Studenti će moći objasniti odnos između školskog okruženja i procesa učenja i poučavanja, kao i odnos između motivacijskih i socijalno-emocionalnih varijabli i školskog postignuća.. Studenti će moći planirati i primjenjivati postupke za utvrđivanje i poticanje motivacije za učenje kao i odgovarajuće postupke za utvrđivanje i unapređenje socijalnih odnosa u razredu i uspostavu razredne discipline. Studenti će moći primijeniti odgovarajuće metode provjere svojih intervencijskih mjera, Studenti će moći primijeniti savjetodavne pristupe u radu s učenicima, roditeljima i nastavnicima u rješavanju obrazovnih problema.
SADRŽAJ KOLEGIJA
Odeđenje motivacije za učenje, Unutrašnji i vanjski uvjeti učenja – model recipročnog determinizma, Motivacija u školi iz perspektive potreba, Primjena biheviorističkih teorija motivacije u školskom kontekstu, Primjena kognitivističkih teorija motivacije u školskom kontekstu Strategije za poticanje u motivacije u učenju , Interesi i emocije u školskom kontekstu, Razredna klima, Komunikacijski obrasci u razredu, Nastavnička uvjerenja i vođenje razreda, Školsko nasilje, Razredna disciplina.
STUDENTSKE OBVEZE
Redovito pohađanje predavanja i vježbi te rad na grupnom projektu. Uradak studenta prati se i provjerava kroz izvedbu vježbi, dva kolokvija i završni ispit. Ocjena se formira na temelju ocjene zalaganja i izvještaja s vježbi, uspjeha na kolokvijima te na temelju postignuća završnog ispita .
RASPORED RADA
1. tjedan: Motivacija u procesu učenja – model recipročnog determinizma
2. tjedan: Teorija potreba i regulatorne teorije motivacije u obrazovnom kontekstu
3. tjedan: Teorije motivacije za postignućem u školi: očekivanja i vrijednosti kao izvori motivacije za učenje
4. tjedan: Atribucije školskog uspjeha i neuspjeha i uloga samodjelotvornosti
5. tjedan: Ciljevi učenja i motivacija za učenje
6. tjedan: Intrinzična motivacija za učenje kao izvor samoaktualizacije
7. tjedan: Samoregulirano učenje – motivacijska komponenta
8. tjedan: Uloga interesa i emocija u školskom učenju
9. tjedan. Obilježja razrednog okruženja
10. tjedan Nastavnička očekivanja i razredna klima
11. tjedan: Pristupi i vještine vođenja razreda
12. tjedan: Razredna disciplina – modeli i mjere
13. tjedan: Školsko nasilje – izvori i planiranje intervencija
14. tjedan: Završna rasprava: motivacijski činitelji u školskom radu
15. tjedan: Završna rasprava: pristupi razrednoj disciplini
LITERATURA
OBAVEZNA LITERATURA
Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003.) Psihologija obrazovanja, Zagreb: IEP.(poglavlje 4,5,8 )
Ormrod, J.E (2003.): Educational psychology –developing learners (4th ed.),Columbus, Merrill Prentice Hall (poglavlje 11,12,14)
Woolfolk, A. (2001.) Educational psychology, (8th.ed.), New York, Allyn and Bacon
(poglavlje 10,11,12)
PREPORUČENA LITERATURA
Slavin, R.E.(1997) Educational psychology (5th ed.) New York: Allyn and Bacon (poglavlje 10,11).
Schunk, D.,H., Pintrich, P.,R., Meece, J.,L. (2008). Motivation in Education: Theory Research and Application. Englewood Clif, New Jersey: Prentice Hall.
Manning, M. L. i Bucher, K. (2007). Clasroom management. Ohio: Pearson – Merrill Prentice Hall.
Olweus, D. (1998) Nasilništvo u školi, Zagreb, Educa
Juul,J. (1995): Razgovori s obiteljima, Zagreb, Alinea.
Gossen, D.C. (1995). Restitucija, preobrazba školske discipline, Zagreb, Alinea
Brdar, I. i Rijavec, M. (1998) Što učiniti kad dijete dobije lošu ocjenu, IEP, Zagreb.