Metodika nastave psihologije

Program kolegija

Na kolegiju će se kroz klasičnu nastavu i nastavu radioničkog tipa obraditi sljedeće cjeline:

-Svrha i ciljevi nastave psihologije

-Planiranje i priprema nastave (elementi planiranja i pripreme, svrha i funkcija planiranja, nastavni planovi i programi, priprema nastavnih materijala, nastavna tehnologija)

-Izvedba nastavnog sata (ciljevi i zadaće nastavnog sata, vođenje i tijek nastavnog sata)

-Metode poučavanja (izravno poučavanje, poučavanje otkrivanjem, suradničko učenje)

-Razredni ugođaj (izgled i sastav razreda, uspostava pozitivnog ugođaja u razredu, motiviranje, odnos s učenicima, suradnja s roditeljima)

-Uspostava razredne discipline (uzroci nediscipline, prevencija nediscipline, uspostava autoriteta, postupci za uspostavu discipline)

-Praćenje i ocjenjivanje učeničkog napretka (svrha praćenja i ocjenjivanja, vrste ocjenjivanja, aktivnosti koje valja ocjenjivati, evidencija i pedagoška dokumentacija)

-Praćenje i procjena vlastitog rada

Literatura

Osnovna literatura:

Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003.): Psihologija obrazovanja. IEP – Vern: Zagreb

Kyriacou, C. (1997.) Temeljna nastavna umijeća, Educa, Zagreb

Dopunska literatura:

Arends, R.I., (1991.), Learning to teach, McGrow Hill, New York