Metodika nastave psihologije
Program kolegija
Na kolegiju će se kroz klasičnu nastavu i nastavu radioničkog tipa obraditi sljedeće cjeline:
-Svrha i ciljevi nastave psihologije
-Planiranje i priprema nastave (elementi planiranja i pripreme, svrha i funkcija planiranja, nastavni planovi i programi, priprema nastavnih materijala, nastavna tehnologija)
-Izvedba nastavnog sata (ciljevi i zadaće nastavnog sata, vođenje i tijek nastavnog sata)
-Metode poučavanja (izravno poučavanje, poučavanje otkrivanjem, suradničko učenje)
-Razredni ugođaj (izgled i sastav razreda, uspostava pozitivnog ugođaja u razredu, motiviranje, odnos s učenicima, suradnja s roditeljima)
-Uspostava razredne discipline (uzroci nediscipline, prevencija nediscipline, uspostava autoriteta, postupci za uspostavu discipline)
-Praćenje i ocjenjivanje učeničkog napretka (svrha praćenja i ocjenjivanja, vrste ocjenjivanja, aktivnosti koje valja ocjenjivati, evidencija i pedagoška dokumentacija)
-Praćenje i procjena vlastitog rada
Literatura
Osnovna literatura:
Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003.): Psihologija obrazovanja. IEP – Vern: Zagreb
Kyriacou, C. (1997.) Temeljna nastavna umijeća, Educa, Zagreb
Dopunska literatura:
Arends, R.I.,
(1991.), Learning to teach, McGrow Hill, New York