Uvod u kliničku psihologiju
Nositeljica predmeta: doc.dr.sc. Tanja Jurin
Semestar: 5.
Bodovna vrijednost (ECTS): 4
Način izvođenja nastave: 30 sati predavanja
Studijski program: preddiplomski
Status predmeta: obavezni
Šifra za Omegu: ML2207
Cilj predmeta
Cilj kolegija je stjecanje kompetencija za razumijevanje
specifičnosti kliničke psihologije i primjenu biopsihosocijalnog modela u
konceptualizaciji psihičkih poremećaja.
Uvjeti za upis predmeta
Položen ispit iz kolegija Emocije i motivacija
Ishodi učenja na razini programa kojima
predmet pridonosi
Ovaj kolegij pridonosi slijedećim ishodima učenja na
razini programa:
- Objasniti i
analizirati povijesni razvoj i teorijske sustave različitih grana psihologije.
-
Povezivati i
vrednovati temeljne spoznaje u psihologiji kao fundamentalnoj i primijenjenoj
znanosti.
- Kritički prosuđivati znanstvene
spoznaje iz psihologije te srodnih i komplementarnih znanstvenih disciplina.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta:
Nakon odslušanog kolegija studenti će:
1. moći definirati područje kliničke psihologije;
2. razumjeti probleme i kriterije definiranja normalnog i
abnormalnog ponašanja i doživljavanja, te odnos psihičkog zdravlja i psihičkih
poremećaja;
3. znati opisati i primijeniti biopsihosocijalni model u
razumijevanju nastanka i održavanja psihičkih smetnji i poremećaja;
4. biti upoznati s paradigmama u kliničkoj psihologiji
(biološkoj, psihodinamskoj, humanističkoj, kognitivnoj, bihevioralnoj i
socijalnoj) te će moći razumjeti posljedice usvajanja neke od paradigmi;
5. moći kritički analizirati primjere iz kliničke psihologije
koristeći pojedinu paradigmu
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema
satnici nastave
1.
uvodno
predavanje: definicija kliničke psihologije
2.
psihičko
zdravlje-psihička bolest i psihičke smetnje-poremećaji
3.
kriteriji
normalnosti i predstavljanje biopsihosocijalnog modela
4.
dijateza
stres model i model reciprociteta
5.
biološka
tumačenja: genetika
6.
biološka
tumačenja: biokemijski procesi
7.
biološka
tumačenja : neuroanatomija
8.
evolucijska
tumačenja
9.
socijalna
tumačenja: socijalizacija
10. socijalna tumačenja: kultura
11. socijalna tumačenja: promjene u
okruženju
12. psihološka tumačenja: psihoanalitičko
13. psihološka tumačenja: učenje
14. psihološka tumačenja: kognitivni modeli
15. integrativni model u dijagnostici i
terapiji, posljedice prihvaćanja jednog od modela
Obaveze studenata
Obavezno pohađanje nastave i aktivnost na nastavi te pristupanje pismenom dijelu ispita.
Načini praćenja kvalitete koji osiguravaju
stjecanje izlaznih kompetencija
Vrednuje se uspjeh studenata na pismenom dijelu ispita te
prisutnost i aktivnost na nastavi.
Obvezna literatura:
Nietzel, M.T., Bernstein D.A., Milich, A. (2001). Uvod u
kliničku psihologiju. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
Davison G.C., Neale J.M. (1999). Psihologija abnormalnog
doživljavanja i ponašanja. Jastrebarsko: Naklada Slap. (odabrana poglavlja)
Dopunska literatura:
Biro, M., Butollo, W. (Eds.) (2000) Klinička psihologija, Novi
Sad: Katedra za kliničku psihologiju, Ludwig Maximilians Universität i Futura
publikacije.