Dr. sc. Irma Brković je (2003.) završila studij psihologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Na Faculty of Behavioral and Social Sciences, Leiden University, Nizozemska je (2006.) završila studij zdravstvene psihologije i stekla zvanje Master of Science. Dobitnica je LUF stupendije. Doktorat društvenih znanosti, polje psihologija, grana razvojna psihologija stekla je na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, na kojem je (2010.) obranila disertaciju pod nazivom Razvoj samoregulacije u ranoj adolescenciji i uloga roditeljskog ponašanja. Od 2004. godine zaposlena je kao znanstvena novakinja na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta. U znanstveno zvanje znanstvenog suradnika izabrana je 2012. godine. Kao istraživačica je sudjelovala ili sudjeluje u znanstvenim projektima Determinante roditeljskog ponašanja, Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju, Manifestations of dyslexia: Cross-linguistic studies of the development of reading and writing i Od rane komunikacije do pismenosti u djece s poremećajem iz autističnog spektra: uloga izvršnih funkcija. Objavila je 17 stručnih i znanstvenih radova. Od ožujka do lipnja 2009. godine je bila u tromjesečnom istraživačkom posjetu Sveučilištu u Amsterdamu. Usavršavala se na nizu dodatnih znanstvenih i stručnih edukacija na institicijama kao što su GESIS, Köln, University of Amsterdam, European Data Laboratory for Comparative Social Research, Mannheim i University of Konstanz. Održala je pozvano predavanje na Sveučilištu u Ljubljani s temom Analysis of Longitudinal Data – the Application of Multilevel Modeling in Studying Development. Dugogodišnja je članica Etičkog povjerenstva za istraživanje s ljudima Odsjeka za psihologiju. U sklopu Tjedna Sveučilišta u Zagrebu 2013. godine je predstavila svoj znanstveni rad kao ponajbolji mladi znanstvenik u području društvenih znanosti. Završila je pet stupnjeva hrvatskog znakovnog jezika.
Znanstveni rad Irme Brković usmjeren je u područje razvojne psihologije. Njezina se istraživanja, priopćenja na znanstvenim skupovima i objavljeni radovi u najvećoj mjeri bave temama roditeljskog ponašanja, razvoja u adolescenciji i odrasloj dobi te problemima mjerenja i istraživanja razvoja. U svom se znanstvenom radu posvetila temama doživljaja roditeljstva, razvoja samoregulacije i ličnosti, rizičnim zdravstvenim ponašanjima te indikatorima tjelesnog razvoja u novorođenčadi. Nadalje, ispitivala je problematiku mjerenja pubertalnog razvoja i roditeljskog ponašanja te usporedbe transverzalne i longitudinalne istraživačke metodologije.
Odabrane publikacije
Brković, I., Keresteš, G., Puklek Levpušček, M. (2013.). Trajectories of change and relationship between parent-adolescent school-related conflict and academic achievement in early adolescence. Journal of Early Adolescence. doi:10.1177/0272431613503213
Hutteman, R., Bleidorn, W., Keresteš, G., Brković, I., Butković, A., Denissen., J. (2013 Online first). Reciprocal Associations between Parenting Challenges and Parents' Personality Development in Young and Middle Adulthood. European Journal of Personality. doi: 10.1002/per.1932
Bratko, D., Butković, A., Vukasović, T., Keresteš, G., Brković, I. (2014). Personality resemblance between parents and offspring: study of five factors across four samples and questionnaires. Journal of Child and Family Studies, 23, 95-104. Doi: 10.1007/s10826-012-9695-9.
Keresteš, G., Brković, I., Kuterovac Jagodić, G. (2012). Predictors of psychological well-being of adolescents' parents. Journal of Happiness Studies, 6, 1073-1089. doi: 10.1007/s10902-011-9307-1
Butković, A., Brković, I., Bratko, D. (2012). Predicting Well-Being From Personality in Adolescents and Older Adults. Journal of Happiness Studies. 3, 455-467. doi: 10.1007/s10902-011-9273-7
Keresteš, G., Brković, I., Kuterovac Jagodić, G. (2010). Mjerenje pubertalnoga sazrijevanja u istraživanjima razvoja adolescenata. Društvena istraživanja, 19, 933-951.
Brković, I., Keresteš, G. i Kuterovac Jagodić (2012). Usporedba rezultata transverzalnog i longitudinalnog pristupa procjeni razvoja samoregulacije u ranoj adolescenciji. Psihologijske teme, 21, 273-297.
Keresteš, G., Brković, I., Kuterovac Jagodić, G., Greblo, Z. (2012). Razvoj i validacija upitnika roditeljskog ponašanja. Suvremena psihologija. 15, 23-42.
Brković, I. (2009). Fokus regulacije u ranoj odrasloj dobi i retrospektivni izvještaji o roditeljskom ponašanju. Suvremena psihologija, 12, 297-307.
Cjelovita bibliografija
Preddiplomski studij psihologije
- Uvod u razvojnu psihologiju
- Psihologija djetinjstva i adolescencije
- Psihologija kao znanost i struka
Diplomski studij psihologije
Doktorski studij psihologije
- Suvremene teorije i metodologija istraživanja razvoja
Preddiplomski studij pedagogije
Nenastavnički smjerovi Filozofskog fakulteta
- Odabrane teme iz primijenjene psihologije 1
Diplomski studiji za nastavnička usmjerenja
- Razvojna psihologija za nastavnike
Dr. sc. Irma Brković, doc.
Soba: C-304, Tel. 4092-380
E-mail: ibrkovic@ffzg.hr
termin konzultacija:
prema dogovoru putem e-maila
(na studijskom boravku do kraja travnja)
Dr. sc. Irma Brković je od 2001. godine angažirana kao konzultantica na nizu socijalnih i institucionalnih projekata za klijente kao što su Department for International Development Registry of Scotland, International Committee of the Red Cross, Urban Institute, National Democratic Institute i World Bank.
Na 13. godišnjoj konferenciji hrvatskih psihologa održanoj 2005. godine je bila suorganizatorica okruglog stola "Odgojni ciljevi i vrijednosti u društvu koje se mijenja".
Od 2006. do 2007. je sudjelovala u evaluaciji kazališne predstave "Droga" projekta Thearto, koja se izvodila kao dio preventivnih programa usmjerenih na problem zloupotrebe droga kod adolescenata. U tu je svrhu provela opsežno evaluacijsko istraživanje o doživljaju predstave od strane učenika sedmih razreda zagrebačkih osnovnih škola. Bila je jedna od inicijatorica sklapanja Memoranduma o poslovnoj suradnji u primjeni psihologijskih spoznaja, metoda i postupaka između Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske – Policijske uprave zagrebačke. U okviru suradnje sa Složbom prevencije Policijske uprave zagrebačke vodi evaluaciju preventivnog programa za učenike zagrebačkih srednjih škola.
Sudjeluje kao predavačica u provedbi edukacije "Primjena muzikoterapije u radu s osobama s poteškoćama u razvoju" u organizaciji Centra za cjeloživotno obrazovanje Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu.
Stekla je dodatno stručno obrazovanje u području psihološke procjene djece koje provodi Kabinet za ranu komunikaciju Centra za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta te kliničku edukaciju u primjeni Theraplay-a, koju je održao Theraplay Institute USA.