Psihologija odgoja i obrazovanja

Naziv studija: Preddiplomski studij pedagogije
Ime nastavnika: doc. dr. sc. Nina Pavlin-Bernardić
Status predmeta:  Izborni
Oblik nastave: Predavanja i  seminar
Broj ECTS bodova: 5


CILJEVI KOLEGIJA

Cilj kolegija je  upoznavanje  s glavnim pojmovima, teorijskim modelima i metodama istraživanja u području učenja i poučavanja.  Očekuje se da  studenti  shvate  odnos između procesa poučavanja i ishoda učenja u pojedinim akademskim domenama,  te da razumiju   ulogu  motivacijskih varijabli  i socijalnih procesa u školskom učenju. Upoznat će se i s  postupcima za poticanje razvoja strategija i tehnika učenja te načina za poticanje motivacije za učenjem.

SADRŽAJ KOLEGIJA

Ciljevi i metode istraživanja u psihologiji obrazovanja. Osobine učenike: unutrašnji činitelji  ishoda učenja , Teorijski pristupi procesu učenja , Pristupi poučavanju,   Poučavanje strategija učenja,  Motivacija  u učenju –  ključni koncepti i modeli, Načini  poticanja  motivacije za učenje, Razredni procesi i načini vođenje razreda, Procjenjivanje i mjerenje školskog postignuća

STUDENTSKE OBVEZE

Redovito pohađanje predavanja i seminara. Sudjelovanje u raspravama na seminaru, pisanje i izlaganje seminarskog rada,  koji će uz  pisani ispit na kraju kolegija biti sastavni dio ocjene.

RASPORED RADA

1. tjedan: Psihologija obrazovanja kao primijenjena znanstvena disciplina
2. tjedan: Osobine učenika kao determinante školskog postignuća
3. tjedan: Konstruktivistički pristup učenju
4. tjedan: Model učenja kao obrada informacija
5. jedan: Strategije učenja
6. tjedan: Učenje i pristupi  poučavanju
7. tjedan: Poučavanje strategija učenja i samoregulirano učenje
9. tjedan: Motivacija u učenju – ključni pojmovi  i modeli
10. tjedan: Poticanje motivacije u školi: ekstrinzična i intrinzična motivacija
11. tjedan: Samoregulirano učenje
12. tjedan: Razredno okruženje i razredna klima
13. tjedan: Nastavnička uvjerenja i vođenje razreda
14. tjedan. Pristupi uspostavi razredne discipline
15. tjedan: Procjenjivanje i mjerenje školskog postignuća


LITERATURA

OBAVEZNA LITERATURA
Vizek Vidović, V., Rijavec, M., Vlahović-Štetić, V., Miljković, D. (2003.) Psihologija obrazovanja, Zagreb: IEP.(poglavlje 4,5,8 )

PREPORUČENA LITERATURA
Woolfolk, A. (2007.) Educational psychology, (11th.ed.), New York, Allyn and Bacon
(poglavlje 10,11,12)
Vasta, R., Haith, M.M. i Miller, S.A. (2005). Dječja psihologija: moderna znanost, Naklada Slap, Jastrebarsko.
Juul, J. (1995.): Razgovori s obiteljima, Zagreb, Alinea.
Gossen, D.C. (1995) Restitucija, preobrazba školske discipline, Zagreb, Alinea
Brdar, I. i Rijavec, M. (1998.) Što učiniti kad dijete dobije lošu ocjenu, IEP, Zagreb.