Broj ECTS bodova: 4
Jezik: hrvatski
Trajanje: jedan semestar
Status kolegija: izborni
Oblici nastave s brojem sati semestralno: 30 sati predavanja i 15 sati seminara
Uvjeti za upis kolegija: Učenje i viši kognitivni procesi, Emocije i motivacija, Uvod u razvojnu psihologiju
Način provjere znanja: pismeni ispit
Okvirni sadržaj predmeta
Osnovni pojmovi međukulturalne psihologije. Teorijski pristupi u međukulturalnoj psihologiji. Metodologija međukulturalnih istraživanja. Kognicija i kultura. Emocije i kultura. Ličnost i kultura. Cjeloživotni razvoj i kultura. Vrijednosti i kultura. Mentalno zdravlje i kultura. Akulturacija i prilagodba drugim kulturama.
Cilj
Studenti će upoznati ulogu kulturalnog konteksta u različitim područjima psihologije. Moći će prepoznati važnost kulturalnog konteksta u konceptualizaciji i istraživanjima sposobnosti, ličnosti, motivacije i emocija, mentalnog zdravlja. Upoznat će se s ulogom kulture u proučavanju cjeloživotnog razvoja. Moći će prepoznati osnovne probleme vezane uz prilagodbu drugim kulturama. Usvojit će osnovna znanja o stjecanju kulturalne kompetencije. Osposobit će se za praćenje literature iz područja.
Obvezna literatura
Matsumoto, D., Juang, L. (2008). Culture and Psychology, 4th ed. Thomson Wadsworth, International Student Edition.Lonner, W. J. Dinnel D. L., Hayes S. A., Sattler D. N. (2004). Online readings in Psychology and Culture. http://www.ac.wwu.edu/~culture/readings.htm
Dopunska literatura
Shiraev, E., Levy D. (2003). Cross-cultural psychology: Critical thinking and contemporary applications, Second ed. Boston: Allyin and Bacon.Gardiner, H.W., Kosmitzki, C (2007). Lives across cultures: Cross-cultural human development. Boston: Allyin & Bacon.
Raspored rada po tjednima
1. Osnovni pojmovi međukulturalne psihologije - pojam kulture u psihologiji, odnos prema srodnim disciplinama, etička i emička psihologija
2. Teorijski pristupi– kulturalna psihologija
3. Teorijski pristupi– međukulturalna psihologija
4. Metodologija međukulturalnih istraživanja - tipovi međukulturalnih istraživanja, razine analize, etičke i emičke istraživačke strategije
5. Inteligencija i kultura
6. Emocije i kultura
7. Ličnost i kultura – koncept ličnosti u različitim kulturama
8. Ličnost i kultura – suvremena istraživanja međukulturalne psihologije ličnosti
9. Cjeloživotni razvoj i kultura – djetinjstvo, adolescencija, odrasla dob
10. Cjeloživotni razvoj i kultura – obitelj, stilovi roditeljstva
11. Sociokulturni kontekst, individualizam-kolektivizam, vrijednosti
12. Socijalna percepcija i kultura
13. Mentalno zdravlje i kultura
14. Akulturacija i prilagodba drugim kulturama, kulturalna kompetentnost